Zastanawiasz się nad zleceniem prowadzenia sprawy sądowej? Dowiedz się, jak mogę Ci pomóc.
Jakie sprawy prowadzę?
Specjalizuję się w sprawach cywilnych dotyczących nieruchomości, w sprawach rodzinnych oraz dochodzeniu wierzytelności.
W obszarze prawa nieruchomości zajmuję się w szczególności sprawami:
- lokalowymi (do najczęstszych zaliczają się sprawy o ustalenie istnienia stosunku najmu i o eksmisję),
- o stwierdzenie nabycia własności rzeczy przez zasiedzenie,
- dotyczącymi ustanowienia bądź zasiedzenia służebności,
- o zniesienie współwłasności i inne roszczenia wynikające ze współwłasności bądź współposiadania,
- dotyczącymi zarządu rzeczą wspólną.
Prowadzę sprawy spadkowe w zakresie:
- składania oświadczeń o przyjęciu albo odrzuceniu spadku,
- stwierdzenia nabycia spadku na podstawie ustawy albo testamentu,
- działu spadku i zniesienia współwłasności.
Pomagam w sprawach rodzinnych prowadząc sprawy o:
- rozwód (zarówno z orzekaniem o winie, jak i bez orzekania o winie),
- alimenty (na rzecz dzieci lub małżonka, czy byłego małżonka),
- kontakty z małoletnimi dziećmi (nie tylko na rzecz jednego z rodziców, lecz także innych krewnych, zwłaszcza dziadków),
- ustalenie miejsca zamieszkania małoletniego dziecka,
- ograniczenie, zawieszenie, pozbawienie władzy rodzicielskiej,
- zmianę dotychczasowego rozstrzygnięcia w zakresie władzy rodzicielskiej, miejsca zamieszkania, kontaktów, czy alimentów, w tym o uchylenie obowiązku alimentacyjnego.
Co obejmuje zakres zlecenia?
Powierzając mi swoją sprawę zawierasz ze mną umowę zlecenia. Umowę możemy zawrzeć w tradycyjnej formie pisemnej podczas porady prawnej, bądź w formie elektronicznej. W każdym wypadku otrzymujesz ode mnie czytelne postanowienia regulujące naszą współpracę. Wiesz zatem dokładnie ile i za co płacisz.
Standardowo, jeżeli nie umówimy się inaczej, zlecenie prowadzenia sprawy w pierwszej instancji, czyli do wydania przez sąd wyroku, obejmuje:
- wniesienie pozwu bądź innego pisma wszczynającego postępowanie, jeżeli to Ty domagasz się ochrony prawnej
- albo wniesienie odpowiedzi na pozew albo innego podobnego pisma zawierającego Twoje stanowisko w sprawie, którą wszczęła inna osoba,
- sporządzanie innych koniecznych pism w toku postępowania,
- obecność radcy prawnego na rozprawie,
- udział radcy prawnego w negocjacjach,
- stały kontakt ze mną (telefoniczny i e-mailowy) – będę Cię na bieżąco informować o stanie sprawy oraz odpowiadać na wszelkie Twoje pytania i wątpliwości związane ze sprawą,
- złożenie wniosku o uzasadnienie wyroku.
- wniesienie apelacji
- albo odpowiedzi na apelację, zależnie od Twojej roli w sprawie,
- obecność radcy prawnego na rozprawie apelacyjnej (zazwyczaj jest jedna rozprawa),
- złożenie wniosku o uzasadnienie wyroku.
Załącznikiem do umowy zlecenia jest pełnomocnictwo. Pamiętaj jednak, że samo przesłanie mi pełnomocnictwa – bez wcześniejszego ustalenia ze mną – nie powoduje, że będę prowadzić Twoją sprawę.
Jakie jest honorarium za prowadzenie sprawy sądowej?
Wysokość honorarium za prowadzenie sprawy ustalam z Tobą indywidualnie przed przyjęciem zlecenia. Na wysokość honorarium ma wpływ wiele czynników, takich jak rodzaj sprawy, czy przewidywany nakład pracy.
Zazwyczaj proponuję klientom honorarium, na które składają się:
- ryczałt za prowadzenie sprawy,
- honorarium za każdy termin rozprawy, na którym był obecny radca prawny.
W uzasadnionych sytuacjach możemy umówić się na zapłatę w ratach.
Pamiętaj proszę, że honorarium stanowi moje wynagrodzenie za pracę, którą wkładam w prowadzenie Twojej sprawy. Wszelkie opłaty sądowe (np. od pozwu, od wniosku o uzasadnienie wyroku) oraz skarbowe (opłata od pełnomocnictwa) obciążają Ciebie. Moją rolą jest powiadomić Cię o nich oraz ułatwić Ci ich wniesienie przekazując niezbędne dane.
Jak zlecić prowadzenie sprawy sądowej?
- Zadzwoń do mnie lub napisz przez formularz kontaktowy, e-mail, SMS (wybierz formę kontaktu najdogodniejszą dla siebie).
- Przedstaw krótko sprawę bądź problem, z którym się zwracasz.
- Umów się na poradę prawną w biurze kancelarii, online bądź telefoniczną.
- Przed poradą prześlij mi dokumenty dotyczące sprawy, jeżeli już jakieś masz.
- Podczas porady prawnej ustalimy zasady współpracy: zawrzemy umowę zlecenia i udzielisz mi koniecznych pełnomocnictw.
Resztą nie musisz się martwić. Pełnomocnik jest po to, aby wszystkiego przypilnować i o wszystkim pamiętać.